Föreningens resurspool

Folkbildnings föreningen har en resurspool av sakkunniga personer inom olika områden som delar sin kompetens till våra medlemmar genom folkbildning.

Genom vår sociala resurspool kan vi täcka en bredd av områden som våra medlemmar kan få mer kunskap inom. Vårt mål är att fler människor ska inkluderas i samhället, känna att dem är delaktiga och har tillit till samhället. Därför har vi skapat en grupp sakkunniga personer som är etablerade i samhället med olika bakgrunder i olika språk. Vi tror på att ett socialhållbart samhälle är inkluderande, jämlikt och tolerant. Därför vill vi skapa möjligheten för fler människor att kunna självständigt kunna påverka sin framtid, tillgodose sina behov och ta hand om sin hälsa.

Vår sociala resurspool team kan även bistå myndigheter och organisationer med föreläsningar eller workshops. Vi har ett brett nätverk och erfarenhet av att arrangera olika typer av event, genom våra sakkunniga medlemmar och samverkanspartners.

Vill ni anordna något tillsammans med oss, så skräddarsyr vi tillsammans ett upplägg som passar er målgrupp. Vi har gjort det i många år och ni kan känna er trygga. Vi har erfarenhet av alla typer av event, allt ifrån mindre workshops till stora föreläsnings evenemang för hundratals människor. Vi har väldigt duktiga föreläsare i olika områden och ämnen. Du skickar en förfrågan och vi svarar gärna på hur vi kan hjälpa till.

(OBS Föreläsningar i egen regi är alltid gratis för både medlemmar eller den som vill deltaga i mån av plats)

Här möter du några ifrån föreningens resurs pool

Prof. Amina Jama

IMPH. Phd.E