VÅRA MÅL

- Skapa likvärdiga möjligheter för människor i samhället att     ta del av kunskap.

- Erbjuda nyanlända samhällsorientering och göra                     samhället mer lätt begripligt.

- Anordna workshops och föreläsningar, integrations                relaterade info i våra 10 delområden: utbildning,

arbetsliv, demokrati, kultur, värderingar, jämställdhet,            idrott, hälsa, miljö och klimat.

HUR GÅR VI TILLVÄGA

• Vi stödjer medlemmar och deltagare att stärka sig inom våra prioriterade områdena
  • Vi möter individen utifrån hens förutsättningar
  • Information om vägar in till samhället
  • Studiecirklar
  • Workshop
  • Föreläsningar
  • Samverka med andra ideella organisationer
  • Vi gör det tillsammans med medlemmarna demokratiskt
  • Vi skapar relationer till myndigheter, politik, tjänstepersoner och näringsliv för att förbättra möjligheterna till integration

VISIONEN

Vi möjliggör en mötesplats där kunskap växer

VÄRDEGRUNDS ARBETE

Folkbildnings föreningen verkar för folkbildning, demokrati, jämställdhet, mänskliga rättigheter, integration.

Barnkonventionen blev lag i Sverige 2020 och den genomsyrar all våra barn och ungdomsverksamhet. Folkbildnings föreningen arbetar för att alla barn ska få samma möjligheter och oavsett bakgrund eller funktionsnedsättning. Alla barn har rätt till en likvärdig och god framtid. Barn och ungdomars röster är viktiga för oss och vi lyssnar på varje barns behov och önskan.

Länk till Barnkonventionen